אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
צילום אירועים


מערכת
פורסם: 6/9/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית צילום אירועים

 צילום אירועים

 

כמה נפלא שמגיע רגע מרגש בחיים כמו חתונה, ברית מילה או בר מצווה ועוד יותר נפלא שמעלים זיכרונות ברבות השנים, אך אין מה לעשות... טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים ועל כן לא קיים תחליף לחשיבותו של תיעוד האירוע.

מצלמת הסטילס תתעד לכם רגעים נפלאים ותביים תמונות משפחתיות ומצלמת הוידאו תחייה רגעים אחרים שפשוט תרצו לראות שוב ושוב.

 

 

גדולתו של צלם אירועים היא בהנצחת הרגע הנכון. אין מקום להשתהות, אין מקום לחוסר תשומת לב, יש לתת את הדעת על כל פרט ופרט ואין מקום לטעויות.

 

בבחירת צלם לאירוע, נלקחים מספר עקרונות בחשבון :

 

# הגורם האנושי, הצלם !

בחירת צלם מצריכה שיהיה קליק בינו לבין הלקוח. שיתקיים חיבור לעבודותיו באופן מקצועי וכאדם באופן אישי.

הצלם הוא זה שמלווה זוגות או את בעלי השמחה רוב שעות יום האירוע ונוכח ברגעי המתח והשמחה, הדמעות והצחוק.

את החיבור לפן המקצועי של הצלם אפשר לבחון על פי סגנון הצילום, טכניקות הצילום, עיבודי התמונה ואופן הגשת החומר.

תמיד יש לזכור שתפקיד הצלם הוא גם בירידה לפרטים הקטנים ביותר, כגון: הגשת דיסק באיכות הדפסה, הבאת אמצעי תאורה כמו פלאש על מנת ליצור תמונות מוארות (ולא להישאר תלוי בתאורת המקום).

 

# סגנונות צילום

צלמי אירועים משתייכים לשני סגנונות צילום מרכזיים:

סגנון הצילום המבוים, בסגנון זה נמצא בעיקר אנשי מקצוע מתחום האופנה והעיתונות. הם יתייחסו היטב למיקומי הצילומים המקדימים וידעו איך לייצר תמונות מאוד מוקפדות, כאלו שדומות במידת מה לעיתון ולמגזין.

הסגנון השני הוא הסגנון התיעודי, בסגנון זה נמצא כל מיני בעלי מקצוע שבהם מהעולם האומנותי, העניין בצילום שכזה הוא תפיסת הרגעים הספונטניים, הליכה וצילום בין האורחים מבלי שאלו חשים או מתרגשים מהנוכחות של המצלמה.

כמובן שאת ביטויי הסגנונות הללו נמצא בעיקר לכל הצילומים שמסביב לאירוע עצמו, שכן במהלך האירוע עצמו קשה לצלם לביים התרחשויות נוחות לצילום, לעומתו, ימצא עצמו הצלם התיעודי עם הרבה יותר חומר גלם לעבודה.

חשוב ביותר לראות עבודות של הצלם בתנאים שדומים לאלה המקיימים באירוע דומה לאירוע הלקוח. קיים הבדל גדול בין לצלם בגן פתוח בשישי בצהריים, לבין צילום באולם סגור שטוף תאורה צבעונית עזה או בגן עתיר צמחייה עבותה.

# גיבויים רצוי לוודא שישנו מחליף הולם לצלם במקרה הצורך, ושבזמן האירוע חומר הגלם מצוי בכיסו של הצלם ולא בתיק. כדאי לבקש מהצלם לבצע גיבוי של כרטיסי הזיכרון על ידי העברתם לדיסק קשיח נייד, וכן לצרוב את התמונות על דיסק עוד בליל החתונה. בנושא סרט החתונה, יש לדאוד לכך שבזמן האירוע הצלם מתחבר בעזרת סאונד אלחוטי ישירות למערכת ההגברה, שיש גיבוי לדי.וי.די ושכל לקוח מקבל את הקלטת או הדיסק המקוריים עליהם הונצח האירוע.

# חוזהלא יוצאים לעבוד מבלי לחתום על הסכם חוזה עבודה המהגן על שני הצדדים אך בייחוד על הלקוח. מאחר ובצילומי אירועים המדובר על שני צלמים לפחות : האחד לתמונות הסטילס ואחר לצילום הוידאו – כדאי לדעת מול מי עובדים ולסכם דברים מול שניהם. כל הפרטים צריכים להופיע על גבי המסמך. החל משמות הצלמים (בשמותיהם גם אם זו חברה), מקום ותאריך האירוע, דרך מקום ושעת הגעה ושעת סיום העבודה ועד לכל המוצרים הסופיים שאמורים לקבל לאחר מכן : תמונות סטילס פיזיות, אלבום מעוצב, סרט ערוך וכו'..

צילומי טרום האירוע

בטרם הגעת האורחים אל האולם נהוג לצלם שני סדרות נוספות של צילומי הכנה וצילומים של אווירה.  

צילומי ההכנות מתעדים את כל ההתארגנות שלפני ערב החתונה כבר מצהריי היום ועד לרגע החופה בפועל. כאשר המדובר באירוע מסוג אחר, חשיבות צילומי ההכנות פחות חשוב.

צילומי אווירה הם אותם צילומים הנערכים בלוקיישנים מעניינים בדרך אל החתונה.

חשוב, למשל, שהמקום לא יהיה רחוק מדי ממקום האירוע. על הצלם להכין את עצמו בהתאם לבחירת המקום: להצטייד במחזירי אור , המשפרים מאוד את הצילום כמו גם חצובות לשם מיקום המצלמה. אתרים נפוצים מאוד אצל זוגות בארץ הם: שכונת נווה צדק, פלורנטין, הגן הבהאי בחיפה, שווקים, יפו העתיקה, נוף אורבני, מבנה נטוש, שדה חמניות, מקשת אבטיחים וכמובן נופים (אם אתם בסביבה) ואפילו רקע של כביש מהיר. יש מי שבוחר לוקיישנים ביתיים המזוהים עם הסביבה הטבעית ביותר שלהם כמו בית ההורים.

 

צילום האירוע

את הצילומים המשפחתיים עושים על פי רוב לפני תחילת האירוע, כאשר כולם נראים במיטבם, ואם אפשר שיש עוד אור בחוץ.

על הזוג או משפחת ברי המצווה לומר לצלם האם לצלם קרובי משפחה כקבוצה, ואם כן, באילו קבוצות לחלק אותם, או האם לצלם כל אורח ומוזמן קרוב בצורה אישית. יש להבין כי צילומי המשפחה עוזרים לצלם להכיר את השחקנים הראשיים באירוע.

צילום החופהעל מנת שכל הדרכים תהיינה פנויות ונוחות לתעד את הרגע הגדול והמסורתי של אירוע החתונה, מסתבר כי אפשר לדאוג מבעוד מועד למספר "הקלות" חשובות : שביל רחב במידת האפשר המוביל לחופה, צמצום המכשולים בדרך (חפצים, מדרגות),  הגבהה סבירה לחופה - לא יותר ממטר:

 

ובטח לא לשכוח בהיבט הצילום את כל מה שיכול להיחשב כתוספות מיוחדות, כגון: הופעה, מצגת, סרט, נאום, שיר וכו' במהלך האירוע. על תוספות כאלו יש ליידע את הצלם מראש ולסכם על דרך שילובם בתוך עריכת הסרט.

 

אירועים קטנים