אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
עוגות חתונה


מערכת
פורסם: 6/9/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עוגות חתונה

 עוגות חתונה

 

עוגת חתונה היא העוגה המסורתית המצופה על פי רוב בצק סוכר ומוגשת בסוף קבלת הפנים הנערכת למוזמנים. במסורת היהודית נהוג להכין חלה קלויה לצד העוגה ואז השילוב בין שני האלמנטים הסמליים הוא מבורך ויפה.

 

גם אם נדמה כי בשנים האחרונות כבר איננו רואים עוגות חתונה כחלק מהתוכנית בחתונה, מסתבר כי המנהג הטעים חוזר ו ב ג ד ו ל !

ההבדל הוא שאם פעם היו אלו עוגות קצפת לבנות בנות שלוש קומות, היום נחזה בעוגות מבצק סוכר ומרציפן בשלל צבעים, צורות ומוטיבים.

 

איך הכל התחיל ?

בחתונות רומיות נהגו לחלק לאורחים מיני מתיקה.

אחר כך בתקופת ימי הביניים, נהגו אורחי החתונה להביא לזוג הטרי עוגה שהוכנה במיוחד. עוגות אלו היו לערימה ושימשו את הבסיס למטבחם החדש של הזוג הטרי.

מאחר ועד לתחילתה של המאה ה – 20 לא היו מקררים ומאחר שאכן היה צורך להכין עוגה עם חיי מדף למשך זמן מסוים, נהגו להכין עוגות אשר תצלחנה להחזיק על המדף מבלי להעלות עובש. עוגות אלו היו עוגות פירות שהושרו באלכוהול (בליקר בעיקר), ולאחר מכן צופו בציפויי שומן וסוכר אשר הגנו על העוגה.

אגב, ההשראה ממנה הגיעה לעולם אותה עוגת הקומות הייתה צריח כנסיה בלונדון.

 

העוגות הנפוצות שנגלו מבעד לדפי המגזינים ובסרטים הן עוגות גדולות המקושטות בעיטורי מרציפן וסוכר וכללו מספר קומות. אלו היו נבנות כעוגות בגדלים זהים או גדלים ההולכים וקטנים, המונחות אחת על השנייה, לעתים עם מרווחים ביניהן - כאשר עמודים תומכים בין העוגות. על הקומה האחרונה של העוגה נראו דמויות חתן וכלה.

המנהג הרווח הוא שהחתן והכלה פורסים יחדיו את הפרוסה הראשונה של העוגה ואז מאכילים זה את זו בפרוסה הראשונה כסמל למחויבותם האחד לשני.

 

כיום מכינים עוגות שיש בהם משהו שמשקף את האישיות של החתן והכלה. מבובות של אלוויס דרך אינדיאנה ג'ונס ועד למרלין מונרו.

כמו כן, יכולות העוגות "לרדת" מעניין הקומות ולהיות עגולות או מרובעות או בעלות כל צורה שיבחרו החתן והכלה.

הצבעים לא חייבים להיות יותר לבנים כי אם מגוון אדיר של אפשרויות לבחירה. עוגות החתונה כיום יכולות להיחתך בזמן החתונה ולהיות מחולקות לאורחים כקינוח או לחילופין, להישמר ולחלקה למשפחה הקרובה לאחר החתונה.

 

banner
אירועים קטנים