אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
בר מצווה


מערכת
פורסם: 6/9/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בר מצווה

 בר מצווה

 

זכר יהודי נחשב לחתן שלוש פעמים בחייו: עם לידתו במעמד ברית המילה, בהגיעו לגיל מצוות וביום חתונתו.

מאחר ועל פי ההלכה והמסורת היהודית גיל 13 מהווה את המעבר הרשמי מילדות לנערות, את הפיכתו לגבר צעיר הראוי לקיים מצוות ולוקח אחריות על חייו, נהוג לחגוג את המועד בחברת משפחה, חברים, קרובים ובני כיתתו של הנער.

 

 

טקס בר המצווה נחלק מבחינת ההלכה לשני חלקים ומבחינת המנהגים לשלושה :

ההלכה מצווה על נער בר המצווה להניח תפילין – את זה יעשה ביום חול בימים שני או חמישי – ימי קריאה מספר התורה ולקרוא את פרשת השבוע המכונה, "עלייה לתורה", ביום שבת. את זאת עושים בבית הכנסת שלאחריה נוהגים לכבד את האורחים בכיבוד קל.

המנהג הנהוג בפי כל הוא לארגן אירוע לכל דבר שהוא, למעשה, מסיבת בר המצווה.

אירוע כזה נחוג על פי רוב באולם או גן אירועים, במסעדה או במקום המושכר במיוחד לצורך התכנסות האורחים.

 

בחגיגות בר המצווה דואגים לקייטרינג, מוסיקת רקע או אמן אורח, הדלקת נרות מסורתית, מספר נאומים של המקורבים ביותר וכיום מצרפים גם פעילות עבור בני הכיתה והצעירים ומצגות עם תמונות.

 

את המצגות מכינות המשפחות ואת הפעילות לצעירים דואגים הורי חתן בר המצווה להביא. אפשרויות שונות כאן יכולות להיות : אומן קריקטורות, רחבת "השור הזועם", מופע קסמים, קריוקי, להקה ש"תעשה שמח", הפעלות, רחבת ברייקדאנס, שולחנות משחק כמו שולחן ביליארד, סימולאטורים ועמדות מולטימדיה, רוק בנד וגיטרה הירו ועוד.

 

מי שבוחר להיות מקורי יותר, יכול לשלב באירוע או להפוך את האירוע לטיול חוויתי, טיול ג'יפים, רכיבה על סוסים, פיקניק בלב יער או בפארק, למשחק "חפש את המטמון", חווית קארטינג, חגיגה במהלך שייט בלב ים או אפילו להרחיק עד חו"ל ולהעניק לחתן בר המצווה טיול שלא יישכח מעבר לים.

 

כמובן שלכל אפשרות שתבחר המשפחה – כל שכן אם תתקיים באולם או גן אירועים, יש לשריין צלם שיתעד את האירוע – סטילס ווידאו – עורך שיכין סרט למזכרת, די.ג'י או מוסיקת רקע לאורך רוב זמן האירוע ו... מזכרות לאורחים.

 

banner
אירועים קטנים