אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא חינה תימנית


טל טשירה
פורסם: 3/22/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית חינה תימנית

חינה

חינה זה אירוע שקודם לאירוע החתונה- אירוע בו מתכנסים המשפחות של שני הצדדים- הבעל והאישה לעתיד, וחוגגים ביחד את האירוע ההולך לקרוב של שניהם.

חינה זה אירוע מסורתי- אירוע שחוגגים בד"כ דות המזרח כדי לחגוג לפני החגיגה את החתונה של 2 בני הזוג. זו ההזדמנות של 2 המשפחות לבוא תחת קורת גג אחת (או תחת כיפת השמיים, תלוי איפה עושים את זה), לפגוע אחד את השני, להכיר אחד את השני ולחלק מתנות. זה אירוע שבו בד"כ נותנת אמה של כל משפחה מתנה לבן או בת הזוג- אמה של הכלה נותנת מתנה לחתן ואמו של החתן נותנת מתנה לכלה.

חינה זה אירוע בו, כמו בכל חגיגה, יש מוזיקה, אוכל ומסיבות. זה אירוע שנועד בגדול לקרב בין 2 המשפחות ולתת להן הזדמנות להכיר אחת את השניה ולתת לשתיהן הזדמנות לחגוג ביחד את האירוע המשמח שעתיד להגיע.

סביר להניח שהחתונה שלכם זה אחד האירועים הכי גדולים בחיים שלכם. אתם מתכוננים אליו כמה חודשים מראש כדי שהוא ילך בצורה הכי חלקה שהוא יכול כדי שלא יהיה פאשלות, ואתם משאירים את כל הדברים סגורים כדי שהכל ילך כמה שיותר חלק. זה אירוע שאתם לא רוצים שיהיו בו תקלות, ושאתם רוצים שכל הדברים יהיו כמה שיותר מושלמים בו. חתונה זה אירוע חגיגי. עם זאת, ישנם אנשים שבוחרים לחגוג את האירוע עוד לפני האירוע עצמו, כדי לחגוג את החתונה הקרבה ובאה. אירועים כאלה הם למשל, חינה, מסיבות רווקים ומסיבת רווקות או סתם חגיגה נטולת שם ל-2 בני הזוג שרוצים לחגוג את החגיגה.

עבור חלק מהאנשים זו הזדמנות נוספת לחגוג את החיים- לחגוג את האירועים המשמחים בחיים שלנו- אנשים אלה אינם מחפשים יותר מדי סיבות כדי לחגוג, והם פשוט חוגגים בכל הזדמנות אפשרית. עבור חלק מהאנשים זו מסורת- מסורת שרוצים וצריכים לקיים. חינה יכולה להתבטא ב-2 האופנים האלה- או בתור מסורת שרוצים לקיים או בתור הזדמנות נוספת לחגוג.

חינה זו ההזדמנות של 2 המשפחות לבוא ולהיפגש ביחד. זו הזדמנות שלהם להכיר אחת את השניה במקום שבו רק הן נמצאות. לכבוד הטקס שבו הם יהפכו להיות בני משפחה, בצורה כזאת או אחרת, לפי ההגדרה, הם רוצים לנצל את ההזדמנות ולהכיר אחת את השניה. חינה נותנת הזדמנות למשפחות להכיר בלי כל הרעש וההמולה, כל האנשים והזמנים הלחוצים- חינה זו האפשרות שלהם להכיר בנחת וברוגע, וכמובן- עם אוכל, מוזיקה ומסיבות.

במהלך חינה ישנם כ מיני טקסים שעושים בני הזוג כמו למרוח על עצמם את עיסת החינה אשר מסמלת שפע ופריון, לשבת על כיסאות מוגבהים כדי להראות לכולם מי החוגגים, לחלק סוכריות לחיים מתוקים ועוד מיני טקסים שונים ומשונים, שחלקם מוכרים יותר ואחרים פחות.

אירועים קטנים