אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא בת מצוה


שי
פורסם: 3/22/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בת מצוה

בת מצווה 

בת מצווה היא חגיגה שחוגגים לילדה שמגיעה לגיל 12. בת מצווה היא מעיין טקס מעבר- טקס שמעיד על מעבר בין ילדות לבגרות, טקס שבו הילדה הופכת להיות נערה ומתחילה לצעוד את הצעדים הראשונים לעבר היותה אישה עצמאית.

בת מצווה זו חגיגה- חגיגה שמסמלת את המעבר בין ילדות לבין בגרות. בין אם הבגרות הזאת היא חלקית ורק בחיתוליה, זה צעד שעל כל בנאדם ובנאדם לצעוד אותו על מנת שיוכל להיות בנאדם שלם- בנאדם עצמאי שיכול לדאוג לעצמו, לספק לעצמו את הצרכים ולהגיע לעצמאות כלכלית, רגשית כדי שיוכל לשרוד בחיים האלה.

התפקיד שלנו בתור הורים הוא תפקיד חשוב- תפקידנו הוא לטפח ולהזין את הילדים שלנו עד לגיל שבו הם מסוגלים לעמוד על הרגליים שלהם ולצעוד לבד. התפקיד הזה דורש מאיתנו לעיתים עירנות של 24 שעות ביממה למשך כמה שנים טובות כדי לנסות ולספק לילדים שלנו את הצרכים והרצונות שלהם, לא לפי מה שאנחנו חושבים שמתאים להם אלא לפי מה שהם מבקשים מאיתנו ואומרים לנו שהם צריכים.

הילדים שלנו הם יצורים שבירים שבתחילת דרכם הם לעיתים תמימים וחסרי ישע. אחד התפקידים שלנו בתור הורים זה לאפשר להם מקום שבו הם יוכלו לגדול ולטפח את האישיות המיוחדת שלהם בלי להרגיש שהם צריכים להיות מישהו אחר רק כדי שנחבב אותם וניתן להם תשומת לב. הילדים שלנו הופכים לאט-לאט להיות מבוגרים קטנים ככל שהם מתבגרים ומגיעים לשיא בערך בגילאים 12-13. בת מצווה זה הטקס של הבנות שהופכות להיות מבוגרות קטנות. בגיל הזה הן נדרשות יותר ויותר לקחת אחראיות על המעשים שלהן, על מה שהן רוצות ועל איך שהן מתנהגות ולשאת בתוצאות של המעשים האלה.

בת מצווה מסמל את המעבר בין הילדות, שבה אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים מתוך תמימות וחוסר דעים בלי להיות מודעים או בלי לרצות להיות מודעים לתוצאות של המעשים שלנו, אל הבגרות- בגרות בה אנחנו צריכים להחליט על הדרך שבה אנחנו רוצים לצעוד מבחינה מוסרית, מבחינה חברתית, מבחינה מקצועית וכל בחינה שלא תהיה. המעבר הזה בין ילדות לבגרות מכריח אותנו לקחת אחראיות, לשם שינוי, על המעשים שלנו ולשאת בתוצאות שלהם. בבגרות אנחנו כבר לא יכולים להתחמק מהתוצאות ע"י התכחשות, היתממות או כל פעולה אחרת שהיינו מעלים בדעתנו כדי לא לשאת בתוצאה, תהיה זו תוצאה טובה או רעה.

בת מצווה זו בהחלט סיבה לחגיגה. אומנם אפשר לא לקחת את זה בקטע דתי ולהתחיל לחשוב על זה במונחים של אלוהים ומה שהוא מייצג בכל הסיפור הזה אלא כעל טקס יפה שבו הילדה הופכת מילדה גדולה לבוגרת קטנה והשלב שבו היא צריכה לקחת את הצעדים הראשונים שלה- לא פיזית אלא חברתית.

אירועים קטנים