אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא ארגון חתונה


שי
פורסם: 3/22/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ארגון חתונה

חתונה

חתונה הוא טקס שמאחד בין 2 אוהבים לכדי חיים משותפים שהם מתחייבים לחיות אחד עם השני. חתונה זה טקס שמאחד בין 2 אנשים. זה טקס שבו הם מתחייבים אחד כלפי השני על האהבה שלהם ועל הרצון שלהם לחיות חיים משותפים, בין אם זה כדי להקים משפחה או פשוט להנות אחד מחברתו של השני. בעוד להרבה אנשים חתונה נראה כמו מנהג שכבר לא הכרחי וכמו מנהג שנועד לכבול אנשים אחד על השני מתוך חרדת נטישה, עבור אנשים אחרים זה חלום חיים למצוא את האחד ולהתחתן איתו.

השאלות הן רבות- האם יש רק בנאדם אחד שהוא הנפש התאומה שלנו? האם יש אפשרות שהנפש התאומה שלנו נמצאת לנו מול העיניים אבל אנחנו עדיין לא פתוחים להכיר אותה כי אנחנו כבולים באמונות ודעות קדומות שמונעות מאיתנו להביע את האהבה האמיתית שיש בתוכנו? האם החתונה היא מוסד שמחבר בין 2 נפשות או שכובל נפשות אחת אל השנייה בברית הנישואין? האם נישואין הן דרך לאחד בין 2 אוהבים או דרך למנוע מהם לברוח ובכך להשכיח את חרדת הנטישה שיש להרבה אנשים?

השאלות הן רבות וכל בנאדם צריך לענות עבור עצמו ולקבל את התשובות. אם בכל זאת זוג אנשים בוחרים לגשת ולהצהיר על אהבתם הם לאו דווקא חייבים לעשות זאת בצורה ממוסדת, קל וחומר בצורה הדתית שמחייבת מיני טקסים שהקשר ביניהם לבין החתונה לא ברור.

חתונה עשויה להיות אחד האירועים הכי משמחים בחיים שלנו אם אנחנו שלמים עם הפעולה שלנו. תהיה זו חתונה קטנה או גדולה, עם הרבה אנשים או מעט, במקום יפהפה או באולם חתונות קטן, העיקר הכוונה- אם אנחנו באמת ובתמים רוצים להצהיר על המחויבות שיש לנו כלפי בן או בת הזוג שלנו ורוצים להביע את האהבה שיש לנו כלפי אותו בנאדם, חתונה בהחלט עשויה להיות טקס חגיגי.

עם זאת יותר ויותר אנשים שואלים את עצמם, ואולי בצדק, הא חתונה היא באמת דבר הכרחי? אם נתעלם לרגע מהפן הכלכלי של העניין שבו כל בנאדם שני עושה קופה על האירועים האלה, האם זה באמת אירוע שאנחנו רוצים? חתונה היא לעיתים דבר שכובל אותנו לבנאדם שהצהרנו על אהבתנו כלפיו בטקס הנישואין. ומה אם האהבה הזאת דעכה? ומה אם אנחנו רוצים לצאת ולחקור עולם יום אחד? האם אנחנו עדיין כבולים להצהרה שלנו? מהבחינה הזאת חתונה לעיתים נראית עבור חלק מהאנשים כמו כלא- כלא שהם מחויבים אליו במשך כל החיים שלהם (או כמו שנאמר- עד שהמוות יפריד). אולי מהסיבה הזאת (ופשוט מהסיבה שכבר לא צריך זוג אנשים ומשפחה כדי לשרוד בעולם הזה. היום כל אחד יכול למצוא עבודה ולדאוג לעצמו בעיר הגדולה) אחוז הגירושים גדול יותר מתמיד.

אירועים קטנים