אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
חינה


הדס
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית חינה

חינה

חינה זה טקס שבדרך כלל מקושר לעדות המזרח ובו החוגגים- הבעל והכלה העתידיים, חוגגים את המעבר בין חיי רווקות לחיי נישואים. חינה זה טקס מסורתי, בדרך כלל של עדות המזרח, בו עושים טקסים מסוימים כדי לאחל מזל טוב והמשך דרך צלחה לחתן ולכלה העתידיים. הטקסים האלה כוללים שימוש בעיסת צמח החינה שמסמל פריון ושפע, שימוש בנרות שמסמלים אור בחיי הנישואים, שימוש בצבע הזהב שמסמל עושר חומרי וסוכריות שמסמלות חיים מתוקים.

חתונה זה אחד האירועים הכי גדלים עבור אנשים מסוימים. יש אנשים שבוחרים לחגוג את החגיגה הזאת פעמיים- פעם לפני החתונה ופעם בזמן החתונה (וכמובן שאחרי החתונה- בזמן ירח הדבש). במסורות שונות יש חגיגות שונות לקראת יום החתונה. אצל חלק מהאנשים עושים מסיבת רווקות ומסיבת רווקים, אצל חלק עושים ארוחה משפחתית ואצל חלק עושים חינה (ויכול להיות שעושים את כל הדברים האלה ביחד).

חינה זה אירוע שבדרך כלל נעשה אצל עדות המזרח שבו יש הזדמנות למשפחת הכלה ולהתוודע ולהכיר את משפחת החתן. זה אירוע בו הם חוגגים לכבוד הכלה והחתן, שרים ורוקדים סביבם בזמן שהם נמצאים על כיסאות מוגבהים, לובשים בגדים מסורתיים.

בדרך טקס חינה כולל בתוכו עיצוב מסורתי שכולל צבעים של ארגמן, זהב ולבן, שימוש בנרגילות, מנורות ומיני מלבושים מסורתיים. בין אם אתם בוחרים לעשות את זה בצורה הטקסית המסורתית או לא, בסופו של דבר טקס חינה נועד לאחל לחתן ולכלה החדשים דרך צלחה בחיים שלהם, כל טוב, עושר ואושר, פריון ושפע. האירוע הזה נועד לחגוג את החתונה של החתן והכלה לפני שהם מתחתנים ובעצם מסמל את המעבר שלהם מחיי הרווקות לחיי הנישואים- מצב בו הם יהיו זוג נשוי- יצהירו על האהבה שלהם אחד כלפי השני ועל המוכנות והרצון שלהם לחיות חיים משותפים ביחד.

בעוד עבור הרבה אנשים החתונה זה אחד האירועים הכי גדולים, עבור הרבה אנשים אין חתונה בלי טקס של חינה לפני החתונה עצמה- זה טקס מסורתי שהם מחכים לו בקוצר רוח כדי לחגוג עם בני המשפחה, להכיר ולהתוודע אליהם. טקס חינה כולל בתוכו טקסים מסורתיים כמו מריחת עיסת צמח החינה, נתינת מתנות על ידי אם החתן לכלה ואם הכלה לחתן וכמובן הרבה חגיגות, ריקודים, מוזיקה ואוכל.

טקס חינה נערך או בבית פרטי של אנשים או באולם ששוכרים והוא יכול להתבצע בצורה עצמאית או להיעשות על ידי חברות שמתמחות בכך. מה שלא תבחרו, טקס חינה זה טקס יפה ומדהים שחוגג את החגיגה שתבוא.

אירועים קטנים