אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
חינה


הדס
פורסם: 3/22/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית חינה

חינה

חינה באופן כללי משמשת גם לצביעת השיער כדי לתת לו גוון אדמדם, יש נשים שמושחות את הציפורניים בחינה ומאד פופולארי בשנים האחרונות בקרב נשים וגברים כאחד לעשות קעקועי חינה שהם למעשה ציורי גוף זמניים שנעשו באמצעות חינה. אחד הדברים שעושים עם חינה הוא טקס חינה. טקס החינה הוא טקס שנעשה לפני החתונה ובמהלכו החתן והכלה צובעים את כפות הידיים שלהם בחינה למזל טוב. הצבע שבו צובעים את כפות הידיים מופק מעלים של צמח החינה. אבל טקס חינה הוא הרבה יותר מצביעת כפות ידיים.

טקס חינה התקיים באופן מסורתי כאשר הכלה חוזרת מהמקווה. אך כיום נוהגים לחגוג טקס חינה בשבוע שלפני החתונה. באופן מסורתי נחגג טקס חינה של הכלה ושל החתן בנפרד. אבל היום פעמים רבות חוגגים טקס חינה לחתן ולכלה יחד. במהלך טקס חינה לובשים החתן והכלה תלבושות מבדים יקרים, בדרך כלל רקומים ברקמות עשירות וכן עונדים תכשיטים ואביזרים שונים הכל לפי המסורת על פיה חוגגים את טקס חינה.

במהלך הטקס מקובל שהזוג הצעיר מחליף מספר תלבושות. עוד במהלך הערב, חוגגים בריקודים ובשירת שירים מיוחדים המתאימים לאירוע לעיתים בליווי זמר לעיתים להקה או די.ג'יי וכולם כמובן מברכים את החתן והכלה. שיא הערב הוא כאשר מכינים את החינה ומורחים אותה על ידי החתן והכלה ולעיתים על ידי האורחים. החתן והכלה מקבלים במתנה תכשיט – החתן מקבל תכשיט מהורי הכלה והכלה מקבלת תכשיט מהורי החתן. כל המשתתפים בטקס החינה שותים ואוכלים שרים ונהנים.

כדי להכין את משחה של חינה משתמשים באבקה שעושים מעלי צמח חינה. את האבקה מערבבים במים ונוצרת משחה אותה מורחים על ידי החתן והכלה בטקס חינה. יש כאלה שמעדיפים לערבב אבקת חינה עם יין או עם מי ורדים. נהוג שאת העיסה של חינה מכינה אישה בעלת לב טוב ופורייה מתוך תקווה שתכונות אלה יהיו גם לכלה. כדי שתהיה כמות מספקת של חינה לכל האורחים מקובל לקנות קילו חינה ולערבב אותו עם מים, מי ורדים ויין או ערק (תלוי בעדה). יש הנוהגים להוסיף גם מספר שקיות תה כדי להעניק למשחת חינה צבע אדום יותר. מקובל להוסיף לקערת חינה סוכריות דרז'ה או מטבעות זהב שמסמלים חיים מתוקים ופרנסה טובה בהתאמה.

טקס חינה חוגגים בני עדות המזרח ויוצאי הודו, יש חינה מרוקאית, חינה תימנית, חינה הודית ועוד. לטקס חינה אחראים הורי הכלה והם מארגנים ומממנים אותו. טקס חינה הוא טקס יותר אינטימי מטקס החתונה ומוזמנים אליו בדרך כלל פחות אורחים, רק אלה המקורבים להורים ולבני הזוג. לכל עדה יש מאפיינים קצת שונים בטקס חינה המייחדים את הטקס. מטרת טקס חינה, כאמור, היא לאחל מזל לזוג הצעיר שעומד להינשא, מאחלים להם מזל והצלחה בחיי הנישואין, פוריות, שפע ועוד.

אירועים קטנים