אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
שמלות כלה

שמלות כלה, בדיוק כמו בחלום שמלות כלה הן נקודת התורפה של כל אישה, גם מי שלא מאמינה שתחתן, גם מי שלא קרובה לחתונה, תמיד רואה בעיני רוחה, ב


הדס
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמלות כלה

 

שמלות כלה, בדיוק כמו בחלום

שמלות כלה הן נקודת התורפה של כל אישה, גם מי שלא מאמינה שתחתן, גם מי שלא קרובה לחתונה, תמיד רואה בעיני רוחה, במרחק, את עצמה, לבושה בשמלות כלה שונות. גם אלה שלא מעוניינות להתחתן, גם בתוכן קיימת התמונה הזו של עצמן לבושות בשמלות כלה. לפעמים הן לא רואות את החתן, רק את עצמן, לבושות בשמלות כלה. כנראה שזה משהו נרכש תרבותית, משהו שהוטבע בנו הנשים מאז ילדותנו – שמלות כלה שמסמלות טוהר יחד עם אהבה יחד עם ביטחון. ישנם הרבה דברים סימבולים בטקס הנישואין ובתוך האלמנטים הסימבולים הללו נמצאות שמלות כלה.

שמלות כלה הן הביטוי הפיזי של טוהר, אהבה וביטחון, כפי שרשמתי לעיל. אנחנו רואות שמלות כלה בעיני רוחנו, עוטפות אותנו במין ענן לבן של כל הדברים הללו ויכולות רק לדמיין שברגע שבאמת נלבש שמלות כלה נהיה בנקודת שיא בחיינו. נקודה שבה התקווה שלנו והמציאות שלנו תפגשנה ובאמת נרגיש כאילו אנחנו נכנסות אל תוך מקום שכולו ביטחון, אל תוך הנישואין. ברור שבמציאות יש בנישואין הרבה תהפוכות וגם אנשים נישואים רבים וסובלים מקשיים, אבל זה לא משנה את הדימוי, זה לא משנה את ההשקה בין המציאות לדמיון, דרך שמלות כלה.

ברור לנו, שמבחינה ריאלית לשמלות כלה אין באמת משמעות – אנחנו לובשות אותן פעם אחת, ביום החתונה וזהו, הן לא מהוות שום חלק מחיי הנישואין בעצם, אבל הן הדרך שנמצא בפתח, ברגע הראשון, בו אנחנו הופכות מרווקות לנשואות, אנחנו לבושות באותם עננים עוטפים, באותן שמלות כלה ולכן, גם אם בפועל, הן רק שמלות, לשמלות כלה יש הרבה עמוק מבחינה רגשית.

ישנם סוגים רבים של שמלות כלה, כל אחת מאתנו ראתה את עצמה בשמלה כזו ובשמלה אחרת, בהתאם למה שהיא מרגישה ששמלת כלה אמורה להיות וחשוב שברגע האמת, ביום החתונה של כל אחת מאתנו, אנו נהיה לבושות בשמלת כלה שתייצג בצורה המושלמת ביותר, את הדימוי שרץ איתנו מילדות. אנחנו לא צריכות אותן, לא צריכות שמלות כלה כדי להרגיש את האהבה של בן הזוג וכדי לדעת שאנחנו ביחד לנצח, אבל הן בהחלט מגבירות את ההבנה הזו מפי ששמלות כלה ביום החתונה מתחברות לדימוי שהיה לנו מילדות של אהבה טהורה וביטחון.

חשוב שמבין הכמות העצומה של שמלות כלה אשר מוצעות כיום, נבחר בקפידה את זו שהכי הולמת אותנו, כדי שנרגיש את החיבור, את ההשקה בין החלום למציאות והחתונה שלנו תרגיש עוד יותר נפלאה. אין משהו נעים יותר מההבנה שהמקום שבו את נמצאת הוא המקום שתמיד רצית להיות בו, והנה, את בו עכשיו, ושמלות כלה ביום החתונה מייצגות בדיוק את זה.
 

אירועים קטנים