אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא רבנים

רבנים רבנים הם עסק מאוד שנוי במחלוקת, רבנים נמצאים לנו בכל החיים בכל מיני צורות שונות אם נרצה ואם לא, אם אנחנו דתיים או חילוניים הם יהיו שם, העיקר כולנו יהודים. רבנים, עוד לפני שבכלל נסתכל על רבנים מבחינת הנהגה, שייכים לכל חלק בחיינו שקורה בו משהו מיוחד, אם זה כשאנחנו נולדים אז רב עושה לנו את ברית המילה, אם זה כשאנחנו מתחתנים אז רבנים, לפי החוק של מדינת ישראל מחויבים לעשות לנו את הקידושין וכשאנחנו מתים הם אלה שדואגים לטקס האשכבה שלנו, הדרך היחידה לברוח מהם זה לנסוע לארץ רחוקה וגם אז לקוות לא לראות רבנים. השאלה היא למה המילה רבנים גורמת לכל כך הרבה מאיתנו להתעצבן? למה קשה לנו כל כך להקשיב להם ולמה רבנים תמיד נראים נוכלים? רבנים לאורך ההיסטוריה היא אנשי מפתח מאוד חשובים שהובילו את הקהילה היהודית וייצגו אותה למול השלטונות, הם היו מקבלי 


יוטבת
פורסם: 3/21/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית רבנים

הזמנת רבנים לחתונות של חילונים

אחד מתוך הדברים הרבים שעליכם לעשות לקראת החתונה שלכם הוא לבחור מבין הרבנים לחתונה את הרב שיקדש אתכם בחופה. לפני החתונות, נהוג להיפגש עם הרבנים וללמוד קצת על נישואין, כמו גם רצוי להסביר לרבנים בזמן הפגישות הללו כיצד הייתם רוצים שיערך טקס החתונה. אנשים חילונים לא נתקלים ברבנים בחיי היומיום שלהם ולא מכירים מספיק טוב את עולם הרבנים כדי לדעת מי מבין הרבנים האפשריים יהיה רב אידיאלי ולכן לרוב, בוחרים להזמין רב מהרבנות. הזמנת רבנים בצורה כזו היא בהחלט יותר קלה מבחינת התכנונים, שכן מדובר בהרבה פחות השקעה מצידכם, השקעה שאתם יכולים להשתמש בה לאחד משלל האלמנטים האחרים של החתונה שוודאי דורשים תשומת לב.

פרט לכך שהזמנת רבנים מהרבנות חוסכת לכם זמן בחיפושים, היא גם חוסכת לכם כסף. רבנים מהרבנות אמורים להיות ללא עלות, למרות שכן נהוג לשלם להם, אך הדבר אינו חובה ותלוי בכם. יכול להיות מאוד שעצם הזמנת הרבנים יהיה גורם מלחיץ עבורכם מפני שמשמעו להתעסק עם תחום ואנשים שלא היה לכם מגע איתם עד אותו יום בחייכם ואתם מפחדים שהמפגש עם תרבות הרבנים תהיה שלילית. המחשבות הללו מובנות, אבל הרבנים שיבואו לערוך לכם את טקס החתונה ולקדש אתכם לא באים כדי לשפוט אתכם על כך שאתם חילונים, אלא, הרבנים באים, מפני שאתם החלטתם שעל אף העובדה שאתם חילונים לחלוטין, ראיתם לנכון להתחתן בטקס יהודי מסורתי, שכיום אינו דבר של מה בכך.

אם כן, יש לכם איזשהו שהוא חיבור לדת, חיבור שעצם היותכם חילונים לא הופך אותו לחלש יותר, רק לשונה מהחיבור שרואים הדתיים והחרדים ויש לכם את אותה הזכות להשתמש ברבנים בחתונותיכם. ההבדל היחיד הוא שלדתיים יש קצת יותר ניסיון והבנה בכל הקשור לרבנים ולכן חשוב שלפני שאתם מזמינים את אחד מהרבנים האפשריים – באופן פרטי, בעקבות הצעה של חבר קרוב, או דרך הרבנות, תבינו לאיזו מן עסקה אתם נכנסים.

רצוי מאוד לברר לפני החתונה מתי מתעתד הרב להגיע והאם הוא קבע לעצמו עוד מספר אירועים באותו היום ועבורכם, רצוי להזמין מתוך הרבנים, כאלה שלא ימהרו לחתונות של אחרים, כדי שאת החופה שלכם תוכלו לעשות בניחותא, מול קהל האורחים שלכם, עם רב מרוכז ולא ממהר. בנוסף, בעת הפגישה המוקדמת עם הרבנים, תוכלו לומר להם כיצד הייתם רוצים שיתנהל טקס החתונה. הטקס יכול להיות ארוך, או קצר, והכל בהתאם לבקשותיכם מהרבנים.

אל תתביישו לבקש ולהתעניין בפרטים הקטנים, אחרי הכל, מדובר בחתונה שלכם ולכן יש את הזכות להבין עד לפרטים הכי קטנים מה יתרחש בה, שלא לומר, לכם הזכות להכריע. עם כל הכבוד לרבנים, החתונה אינה שלהם, אלא שלכם, ורצוי שיהיו אלה אתם שיתנו את הטון בכל הנוגע לטקס הנישואין שלכם.

אירועים קטנים