אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא כתובה

כתובה אחד הדברים היותר חשובים ביהדות זו חתונה, חתונה זה הקשר המקודש בין איש ואישה שנועד להעמיד צאצאים לדור הבא ויש לו גם הרבה משמעות רוח

יוטבת
פורסם: 3/21/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית כתובה

 

כתובה

אחד הדברים היותר חשובים ביהדות זו חתונה, חתונה זה הקשר המקודש בין איש ואישה שנועד להעמיד צאצאים לדור הבא ויש לו גם הרבה משמעות רוחנית בתותצ, בתוך כל האירוע של החתונה יש את החלק של החופה שהוא בעצם הקטע בו נישאים האיש והאישה והוא רגע מאוד מיוחד המתנהל על ידי רב המוסמך לזה במיוחד . אחד הדברים ההכרחיים שצריך שהבעל יתן לאישה בחופה גם מבחינה חוקית וגם מבחינה הלכתית זו כתובה. כתובה היא מן שטר הסכם שהבעל חותם עליו ביום החתונה שמצהיר על החתונה שלהם וגם כן כתובה מחייבת את הבעל להתחייב על כך שאם ביום מן הים הוא יגרש אותה הוא יהיה חייב לה סכום כסף מסויים ועוד כל מיני דברים.

קצת מצחיק שחותמים על כתובה שמדברת על רגע העזיבה בדיוק ביום החתן והכלה מתאחדים בקדושה הגדולה הזאת שיש בחופה אבל יש משמעות נוספת לאותה כתובה. כתובה מזכירה גם לבעל וגם לאישה איזו מחויבות זו נישואים, לעיתים אנשים מתחתנים כי זה נראה להם מגניב כי הם חושבים שככה הם יהיו מאושרים. הוא נתקלים בכל מיני קשיים וישר מתחילים להתגרש מכיוון שהם כבר לא זוכרים את בני הזוג שהם התחתנו איתם, זה נהיה כל כך פשוט להתחתן וכל כך פשוט להתגרש עד שהם כבר לא זוכרים עד כמה חשובה ועמוקה המחויבות הזאת. כתובה באה להזכיר את זה לכל מי ששכח.

כתובה היא גם דבר שיש הרבה זוגות שתולים ככה על הקיר בבית כי מזכיר להם את ערב החתונה וגם כדי להזהיר שכדאי יותר להתמודד עם כל מיני בעיות מאשר להתגרש וכדי להזכיר את אותו יום נפלא של החתונה שכמעט כולם רוצים להיזכר בו שוב. איך הם היו בעננים שהם התחתנו, כמה שמח היה בחתונה ועוד כל מיני דברים ורגעים מהימים הראשונים הו בני הזוג נפגשו.

בדרך כלל מי שתולה ככה כתובה על הקיר הם האנשים הדתיים שבחבורה שמבינים קצת יותר מי אומרות המילים הבלתי מובנות האלה שהרב מקריא וכולם לא מקשיבים כבר, יש רבנים שמתרגמים כתובה באמצע החופה אבל עדיין יש שם מושגים כך שמי שלא מגיע מהעולם הזה של התורה אין שום מצב שיכיר מושגים מוזרים שכאלה, במיוחד הוא לא צריך להבין את הדברים כי יש הרבה רבנים שמתרגמים למרות שגם ככה לשמוע מה כתוב בכסא כתובה זאת לא חוויה גדולה מדי.

בכל מקרה כשתגיעו לאותו קשר תעברו אותו תוך ידיעה שיש רבנים שמקריאים את המשפט ראשון של כתובה והמשפט האחרון של כתובה וככה מונעים מכל האורחים להתפזר מרוב שיעומים.
 

אירועים קטנים