אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא מתחתנים


איילה
פורסם: 3/21/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מתחתנים

מתחתנים רק כשבטוחים

בימינו אנחנו רואים הרבה אנשים שמתחתנים מהר מדי, מתחתנים כדי לקבל את התואר של 'נשואים', כאילו זה מה שמעיד על יחסים עמידים. בגלל שהרבה מתחתנים בלי לחשוב על ההשלכות של המהלך על שאר חייהם, אנחנו מוצאים הרבה שמתחתנים ומוצאים עצמם גרושים מעט אחר כך. אי אפשר לשפוט אנשים על כך שהם מרגישים כל כך מאוהבים עד שברגע מסוים הם בטוחים שההרגשה הזו תחזיק חיים שלמים ומתחתנים בלי לחשוב פעמיים. זאת מחשבה רומנטית מאוד, שהאהבה תנצח הכל ותגשר על כל הפערים בין בני הזוג, אבל לא מציאותית. במציאות, אנחנו, כולנו, אנשים שמורכבים מרבדים רבים, ולאו דווקא מסוגלים לבטל את כל שאר הדברים שאנו חשים, אל מול האהבה.

הפרמטר הכי טוב לבחינת אהבה היא זמן, ככל שמבלים יותר זמן ביחד, כך אפשר לשפוט בצורה ברורה יותר את הקיום הזוגי שלנו, ואחרי שמבינים שעם הזמן האהבה לא דועכת, למרות ההיכרות המעמיקה יותר, אז אפשר להגיע להחלטה שמתחתנים בלי פחד מגירושים מעבר לפינה. כמובן שזמן רב יחד לא יכולה לעזור לנו לצפות מה יקרה בהמשך, אך הוא יכול לבנות אותנו כזוג, וכך נהיה יציבים יותר כנגד הטלטלות שבדרך. תמיד, כשמתחתנים, צריך להיות הפחד שאולי זה לא יחזיק, אבל אם באים להחלטה שמתחתנים עם הידיעה שאנחנו מחוברים באמת לבני הזוג שלנו, מתוך היכרות עמוקה של תקופה לא קצרה, הסיכויים שהפחד הזה יתממש פוחתים.

הרבה אנשים מגיעים להחלטה שמתחתנים, כשהם מסוממים מענן האופוריה של האהבה, ולא מניחים אפילו שמתישהו האדים יתפזרו ונצטרך להסתכל על בן הזוג הזה, שברגע מסויים בחיינו היה הכל, ולהבין שאולי, הוא לא מתאים לחיים שלמים, אלא רק לתקופה. ההחלטה שמתחתנים צריכה להיות בלב שלם ומודע, עם כוונות אמיתיות לגרום ליחסים להצליח, וזו מחשבה שנראה שלא הרבה מעכלים אותה, וקופצים מהר מדי על עגלת החתונה, וזה חבל.

השמחה שקיימת כאשר מתחתנים בידיעה מלאה שהאדם שמולך הוא האדם הנכון עבורך להמשך חייך, משרה רוגע ושלווה. אבל ישנן הרגשות מטעות, שגורמות לנו לחשוב שהאדם הזה נכון לשארית חיינו, הרגשות שגורמות לנו להחליט שמתחתנים, כשלמעשה, יש פנים רבים ביחסים שלנו שאנחנו לא נגענו בהם ולא יודעים איך הם מסתדרים אלה עם אלה. זוגיות רצינית היא כזו שמודעת לפגמים שלה ויודעת, מניסיון והבנה הדדית, כיצד להתמודד איתם, ורק כאשר אתם יודעים שזו הזוגיות שלכם, רק אז ההחלטה שאתם מתחתנים תהיה נכונה.

אין דבר רע בלהחליט שמתחתנים ואז, אחרי כן, להודות בטעות ולהחליט שמתגרשים, אבל זה כואב, ולכן, עדיף למנוע, ככל שניתן, את האפשרות שזה יקרה ולהבין שמתחתנים רק כשאין ספקות בלב ומוכנים לגמרי ולוותר על עצמך בשביל ליצור עצמכם.

אירועים קטנים