אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא מסיבת בת מצווה


איילה
פורסם: 3/21/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מסיבת בת מצווה

בת מצווה – יש חשיבות גדולה לחגיגה

חגיגות בת מצווה הן דבר גדול. בעוד בנים, במקבילה שלהם לבת מצווה – בר מצווה, מקבלים טקס חגיגי בבית הכנסת, בת מצווה, לא מקבלת את אותו יחס של כבוד בדת היהודית, ומתבקשת לחגוג בת מצווה בצניעות. הדבר נכון לחברות החילוניות, הדתיות והחרדיות כאחד. ישנם חגיגות שונות שבאות לפאר את היום המיוחד הזה שחייה של נערה מתבגרת, אף לא מדובר במשהו אשר עגון במסורת היהודית, אלא בסביבות חברתיות מסוימות, דוגמת קיבוצים.

בת מצווה הוא בעצם מעברה של צעירה מהיותה ילדה להיותה אישה צעירה, זה דבר גדול, למרות שאינו משווים אותו מבחינת דת ומסורת לבר מצווה. בגלל שברור לכולנו שמדובר בנקודת זמן שיש לציין בצורה יפה, חגיגות בת מצווה הן מאוד נפוצות. בנות רבות בוחרות, כחגיגת בת מצווה, לעשות מסיבה גדולה, הכוללת את חבריהן וחברותיהן הטובים והטובות ולהכריז בצורה כזו, בקול תרועה, על הגיען לגיל החדש – גיל ההתבגרות.

יש חשיבות לחגיגות בת מצווה מבחינת הנערה עצמה, ולו רק בגלל שבת מצווה מסמלת את תום עידן התמימות של הילדות, וסיומן של תקופות צריך לחגוג, בכדי לתת לנערת הבת מצווה להרגיש את החשיבות והשמחה שבכך. היא, ילדת הבת מצווה, ניצבת בפני דרך חדשה ומפחידה מאוד, שינויים פיזיים ומחשבתיים הולכים לעבור עליה בשנים העוקבות וחגיגות בת מצווה הן נחיתה רכה אל תוך המציאות החדשה.

גם אם אין חשיבות לסמליות של בת מצווה בעיניכם, אתם וודאי יודעים שילדים צריכים להרגיש במרכז העניינים – חשובים והדרך להביע זו היא בחגיגות גדולות לציון ימי ההולדת שלהם, ובפרט, נקודות זמן חשובות באופן גלובאלי, כמו בת מצווה. הילדה אולי לא תחווה שינוי מהותי באישיות או בחיים בעקבות חגיגות גדולות לציון הבת מצווה שלה, אבל אין זה אומר שלא מדובר בחוויה משמעותית. ילדים צריכים שישמחו בהם, בטח ובטח אם חבריהם מקבלים חגיגות בת מצווה ובר מצווה גדולות ומרהיבות. הם לא רוצים להרגיש דחויים ובלתי חשובים, במיוחד בתקופה לא יציבה מבחינה חברתית כמו גיל ההתבגרות.

לכן, גם אם אתם מתנגדים לחגיגות גדולות באופן כללי, בגלל שהן לא מתאימות לדרך החיים שאתם מעוניינים להנחיל בילדיכם, את הדעות ראוי לשים בצד ולהניח לילדה לחגוג בשמחה גדולה בת מצווה. תהיינה מספיק הזדמנויות להנחיל ערכים, אבל פגיעה כמו זו שתחוש הילדה, מזה שלה לא חוגגים בת מצווה, על זה יהיה קשה לכפר בהמשך.

בת מצווה היא נקודה מרכזית בחיי הילדה שלכם, ולכן, וודאי תרצו לחגוג ולשמוח בשמחתה, וסמל עבורה ועבור עצמכם שתקופת הילדות חלפה ותמה לה ועכשיו מתחיל זמן חדש בחייה. הילדה שלכם התבגרה, זה עצוב ומפחיד, אך בו בזמן, אתם כבר מצפים כדי לראות מה יצא ממנה, מי היא תהיה. אז תחגגו בת מצווה ותשמחו, לפני שתתחלנה צרות גיל ההתבגרות.

אירועים קטנים