אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
בת מצווה


איילה
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בת מצווה

בת מצווה, תחילתו של שלב חיים חדש

בת מצווה היא חגיגת בגרות עבור נערה יהודייה צעירה. לבת מצווה יש משמעויות שונות מבחינת הדת, בתוך כך החובה לקיים מצוות כאישה בוגרת, אבל בחיינו כיום, כחברה שהיא ברובה לא דתית, טקס בת המצווה מתבטא בעיקר בחגיגת ההתבגרות של ילדה, בת מצווה כסמל למעבר לתקופת חיים אחרות. זוהי המשמעות של בת מצווה גם מבחינת הדת, אבל, בעוד שמבחינת הדת עליה לקיים את המצוות כולן, מבחינת החברה היהודית החילונית, ובה גם האגנוסטיקנים, בת מצווה הוא סמל למעבר שלב ותו לא.

בת מצווה הוא שלב חשוב בחייה של ילדה יהודייה, הן מבחינת המסורת, שקיומה חשוב עבור חלק גדול מהיהודים, והן מבחינת העובדה שכעת יש עליה חותם ממשי שאומר שהיא כבר לא ילדה. יחד עם ההקלה מכך שאחרים גם רואים אותה כבוגרת יותר, לאחר שחגגה בת מצווה, היא יכולה להתחיל לראות עצמה כיותר מהילדה של אימא או אבא, ולפתח את האישיות האינדיבידואלית שלה, תוך קבלת עצמאות גדולה יותר מהוריה, היות והיא כבר בוגרת בעיניהם.

הרבה בנות מרגישות פיזית את השינוי שחל בהן אחרי חגיגת בת מצווה, אל אף העובדה שבת מצווה הוא רק ציון של גיל שתיים עשרה, ולא מהווה איזשהו מפנה פיזי אמיתי במסלול החיים. ההרגשה הפיזית של שינוי, אחרי בת מצווה, נובע מכך שהרבה בנות מרגישות עתה חופשיות יותר להתנהג כבוגרות ולהכיר את העולם סביבן, לא רק דרך המסננת של ההורים, כי, אחרי הכל, הן כבר עברו בת מצווה, הן כבר בוגרות מספיק כדי להתמודד עם החיים. השינוי בגישה, הוא הדבר העיקרי שמשתנה בהגעת לגיל בת מצווה, שינוי בגישת הסביבה אל הילדה, ושינוי בגישת הילדה לעצמה.

בת מצווה אומנם מסמל שלב חדש ובוגר יותר בחייה של אישה צעירה, אבל אין זה אומר שהיא כבר בוגרת, היא עדיין בתהליך ההתבגרות וחשוב לזכור זאת. מרוב האופוריה שמלווה חגיגת בת מצווה, הנערה הצעירה עלולה לאבד פרופורציה, להתבלבל ולחשוב שבאמת, עם הגיעה לגיל בת מצווה, היא כבר אישה. לכן, עליכם, ההורים, עם חגיגות בת מצווה, אתם למעשה מתחילים שלב חדש וקשה יותר בתהליך גידול הילדה שלכם. גיל ההתבגרות יתחיל באמת ברגע שתסתיים חגיגת הבת מצווה ומצפות לכם שנים לא פשוטות של בחינת גבולותיכם, המרת פיכם ומריבות ברוטאליות על זכויות וחובות. עליכם להיות חזקים ולהבין שבכל זאת, מדובר בתהליך לא פשוט של התבגרות, שילדתכם הקטנה, שהפכה זה מכבר, בבת מצווה, לנערה צעירה, מנסה לעבור בשלום. עליכם להיות אסרטיביים אך סלחנים, כדי לתמוך בה ולעזור לה להתעצב לכדי אישה צעירה.

בת מצווה היא הסוף של הילדות, הילדה הקטנה שגידלתם ורוממתם נמצאת, בעת חגיגות בת מצווה, בפתח של שלב חיים חדש. זה מרגש, וזה מפחיד, שיהיה בהצלחה.

banner
אירועים קטנים