אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא ברית מילה רפואית


איילה
פורסם: 3/21/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ברית מילה רפואית

ברית מילה

מהי ברית מילה הרבה אנשים שואלים את עצמם, זה נראה כמו משהו מאוד פרימיטיבי ומאוד מוזר למי שלא מהעולם הזה ולא מכיר את הסיבות לכל דבר, אנשים שלא נמצאים באוהלה של תורה ולא קשורים גם למסורת היהודית לוקים בחסר בנושא הזה ונמצאים במצב של בורות שגורמת להם לחרדה לגבי הדבר הזה ברית מילה ואולי אפילו מונעת מהם מלעשות מצוות ברית מילה שהיא בעלת חשיבות גדולה כל כך לכל יהודי, נכון יש כאלה שרואים ברית מילה בתור סמל ליהדות, כמו קעקוע שמקעקעים בבשר בשביל לסמן משהו אבל הרוב נרתעים מזה אם הם לא יודעים את הסיבות.

אז איפה התחילה ברית מילה? לפני כמה אלפי שנים, כאשר אברהם אבינו שהיה הראשון בדורו שגילה את הקדוש ברוך הוא, צווה לעשות ברית מילה, תחשבו שכאשר אברהם אבינו עשה ברית מילה הוא היה בן תשעים ותשע והוא עשה את ברית מילה לעצמו, אף אחד לא הבטיח לו שום דבר אבל הוא בכל זאת עשה את זה בתור ברית בינו לבין ריבונו של עולם, ברית של נאמנות. אם תהיתם לעצמכם באמת מאיפה מגיע השם ברית מילה תבינו עכשיו, ברית זה הסכם שנחתם בין שני צדדים ומילה זה מסמן מחויבות, גם בעברית של ימינו אנחנו משתמשים בביטוי הזה "אתה לא עומד במילה שלך", מילה מסיימת איזושהי מחויבות.

בכלל יש משמעות למילה שלנו, כל מילה שאנחנו מוציאים יש לה משמעות ואנחנו צריכים להבין את זה, מילה היא מחויבות למרות שאנחנו אוהבים לקשקש בלי סוף היום בלי שום משמעות למילים אבל לא ככה זה צריך להיות ויכול להיות שזאת אחד הדברים שרוצים ברית מילה תלמד אותנו, שאנחנו צריכים לשקול יותר מילים שאנחנו מוציאים מהפה כמו שאנחנו שוקלים טוב טוב לפני שנבחר מוהל לילד שלנו, בזה אנחנו מאוד זהירים כי אנחנו מודעים להשלכות הכבדות של זה אבל למה שיוצא לנו מהפה אנחנו פחות מקפידים ואולי לכן החברה שלנו נראית ככה ואף אחד היום לא מאמין לאף אחד אחר מבלי איזה מסמך רשמי חתום.

בעצם ברית מילה היא מן מסמך כזה, פעם לא היו מסמכים ועטים לחתום עליהם ובטח שלא היו עורכי דין שיעשו את מבנה החוזה ולכן הביטוי המעשי של הברית, ולכל ברית רשמית צריך להיות צד רשמי שיש לו תוקף חומרי, היה כריתת ברית. הכוונה בכריתת ברית בימי קדם היתה כמו ברית בין הבתרים שמוזכרת בספר בראשית פרק טו, לוקחים כל מיני בהמות, חוצים אותם לשניים ומעמידים אותם בשני תורים ושני הצדדים עוברים ביניהם וזה סמל המחויבות, אם משהו יתאמץ בשביל לבתר בעלי חיים שזה לא כל כך פשוט הוא גם יעשה מאמץ מיוחד בשביל לקיים את החלק שלו בברית.

אירועים קטנים