אירועים

אירועים | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא אטרקציות


איילה
פורסם: 3/21/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית אטרקציות

אטרקציות

 
טיולי עבודה ללא אטרקציות, כאילו הם אינם טיולים כלל ונדמה שחבל על הזמן של הטיול, היום טיול היסטורי בלבד מעט מאבד מהטעם של הטיול ולעיתים מפספס את המטרה בעבודה.
 
אטרקציות הן מילת המפתח בכל טיול אפשרי, בין אם מדובר בטיול שנתי בית ספר תיכון, טיול גיבוש בחברת עבודה מסוימת או אפילו סתם טיול משפחות חד פעמי בשבת בבוקר.
אטרקציות מהוות חלק משמעותי בטיול שכן הן הופכות את הטיול למהנה יותר, מגבש יותר והרבה יותר מאתגר, אטרקציות על כל המגוון שבהן יכולות לסחוף אותנו לעולמות שונים ולגרום לנו לרצות לנסוע לטיול.
 
למשל בהרבה חברות יש טיולי גיבוש כאלה ואחרים, בין אם הם צוותיים או עבור אגף שלם, לרוב בעיקר אם מדובר בצוות חדש למשל אז העובדים לא מתלהבים לצאת לטיול, הם לא מכירים את האנשים עימם בחברה וחושבים אולי שזה יהיה סוג של בזבוז או מעיין נטל במקום לזמן מהנה בעבורם. במקרים כאלה כמובן שיש לארגן את הטיול בצורה נכונה, למשל לא בהכרח לארגן קבוצות עם אנשים שאינם מכירים זה את זה אלא להיפך אם יש לארגן קבוצה אז דווקא מי שמכיר זה את זה שיהיו באותה הקבוצה בכדי ליצור רצון להגיע ולפעול בטיול ובאטרקציה המדוברת, הגיבוש ייווצר ממילא בין האנשים שכן ע ל ידי אטרקציות מסוימות ניתן יהיה ליצור גיבוש בין שתי קבוצות ויותר ואז אנשים יכירו זה את זה. כך על ידי תכנון וארגון נכון של טיול ניתן על ידי אטרקציות רבות ליצור גיבוש חברתי בין העובדים ובין ההנהלה ובכלל בין כל מיני קבוצות או מחלקות בחברה.
 
אטרקציות יוצרות גיבוש כי אנשים מוכרחים בעקבות אטרקציות כאלה ואחרות להתחבר אחד לשני, בכדי לנצח בתחרות למשל יש הכרח ליצור גיבוש בתוך הקבוצה ואם שומרים על משחקים הוגנים אז גם נוצר הרבה כייף עם הקבוצה המתחרה ונוצר קשר בין האנשים גם אם לא הכירו זה את זה קודם לכן. קיימות אטרקציות שנועדו גם לגיבוש במיוחד, בהרבה חברות בעלות מוקדים של שירות לקוחות למשל יש טיולים שמארגנים במיוחד עם אטרקציות ספציפיות למטרת גיבוש, איחוד הצוות וגם הבנה של המקום בו הם עובדים, לתרום מעט ללויאליות לחברה וליצור אידיאל בתוך הצוות או המוקד בו הם עובדים ובכך ליצור שייכות.
 
כל אלה תורמים רבות לאנשים העובדים בחברה או באותה המחלקה ובכך תורמים לחברה כולה. אך אטרקציות לא חייבות להעביר איזה שהוא מסר או ליצור איזה שהוא אידיאל. אם אני כמנהלת רוצה לגרום לעובדים שלי ליהנות בחברה ושירגישו שמכבדים אותם ומעריכים אותם סביר שאני אוציא בטיול העובדים הבא שלי טיול המשולב עם אטרקציות, כך לא יהיה משעמם, העובדים לא ירגישו שזה סתם עוד טיול בכדי לצאת לידי חובה אלא להיפך הם יהנו ממנו ויתנו את הערכתם למקום עבודתם אטרקציות מגבשות בין האנשים ובכלל נותנות טעם נוסף וחוויה שהעובדים לא ישכחו וידברו עליה רבות ואח"כ ניתן לתלות תמונות בעבודה או במחלקה , אין ספק שיש לכך תרומה עצומה במרחב העבודה.
 
מחפשים אטרקציה המשלב בין חשיבה לאסטרטגיה? Bermuda Quest, אטרקציה חוויתית ומגבשת
 

 

אירועים קטנים